ИСТИНА О „БЕСПЛАТНОМ“ ПРЕВОЗУ

САОПШТЕЊЕ ИНИЦИЈАТИВЕ ЗА ПОЖЕГУ, 18.01.2019.

Вест којом локална власт у Пожеги већ данима покушава да скрене пажњу грађана са бројних злоупотреба, према Извештају Државне ревизорске институције, тешких најмање 150 милиона динара само за 2017. годину, је вест о наводно бесплатном јавном превозу на локалним линијама за све грађане од јануара ове године.

Ова популистичка мера је очајнички потез општинског руководства у Пожеги да делимично консолидује драстичан буџетски минус, јер се сматра да ће увођењем бесплатног јавног превоза, на рачун укидања накнаде за превоз запосленима у јавној управи и јавним предузећима, бити рационализовани буџетски трошкови на име тих издвајања. У Пожеги је за трошкове јавног превоза у 2018. години из буџета издвојено невероватних 55 милиона динара, док је у исту сврху, према извештају ДРИ, у 2017. години потрошено укупно 25 милиона динара!?

По страни што одлука о бесплатном јавном превозу на локалним линијама није заснована ни на каквом оптимизованом моделу уштеде и што немамо никаквих доказа да ова рачуница на крају грађане Пожеге неће коштати и више него досадашња накнада за јавни превоз запосленима у јавном сектору, она је од самог почетка спровођена и спроводи се на противзаконит начин.

Општинска управа Пожега је у октобру 2018. године расписала позив за јавну набавку услуга јавног превоза број ЈН 1.2.1/2018. Међу додатним условима за учешће у поступку јавне набавке прописано је да понуђач мора доставити доказ да поседује аутобуску станицу на територији општине Пожега у власништву или по основу закупа у трајању од минимум 3 године. Иако се у складу са чланом 76. ставом 3. ЗЈН може тумачити да је овај услов у логичкој вези са предметом јавне набавке, он суштински дискриминише све заинтересоване понуђаче који не поседују станицу на територији Пожеге, и то у трајању од 3 године, јер квалитет и цена тражене услуге не зависе од те околности.

Овај дискриминатроски услов неодољиво подсећа на сад већ чувено дискриминатроско ограничење из јавне набавке за огрев у пожешким школама, према коме је понуђач угља морао да има вагу у свом власништву на територији Пожеге, чиме је погодовано искључиво једној фирми, „Вајат“ ДОО из Севојна, да уопште поднесе валидну пријаву на конкурс. Због тога је привредно друштво „Гага Превоз“ ДОО из Чајетине поднело Захтев за заштиту права понуђача којим је оспорена садржина конкурсне документације, али је захтев одбијен из формалних разлога.

На конкурс се опет пријавила само једна фирма, „Либертас“ ДОО из Ивањице, чији је директор и власник Бранко Ћурчић из Ивањице , иначе близак пријатељ начелника ОУ Пожега, Велимира Максића. Сумње да је у питању фирма без основних средстава за обављање услуге јавног превоза подстакла је и информација, дата на Телевизији Пожега 14.01.2019. године, да је “Либертас ангажовао неколико подизвођача, па ће у превоз бити укључено више превозника, који ће превозити без накнаде , као да су аутобуси предузећа Либертас”.

Прво питање које се поставља је зашто је „Либертас”, ако заиста поседује најмање два аутобуса (документација поднета за три), пет минибусева и десет путничких комби возила, што је био додатни услов прописан конкурсном документацијом у погледу техничког капацитета понуђача, уопште морао да ангажује чак ТРИ подизвођача и упосли њихове превозне капацитете? Друга веома важна ствар је да се “Либертас” ДОО као понуђач на јавни конкурс за пружање услуге јавног превоза пријавио САМОСТАЛНО, не наводећи да ће у пружању услуге јавног превоза ангажовати било какве подизвођаче. ЗЈН, члан 80. став 12. прописује да добављач услуга не може ангажовати као подизвођача лице које није навео у понуди.

Исти члан закона предвиђа да је наручилац дужан да у конкурсној документацији захтева од понуђача да у понуди наведе да ли ће извршење јавне набавке делимично поверити подизвођачу и да наведе у својој понуди, проценат укупне вредности набавке који ће поверити подизвођачу, а који не може бити већи од 50 %, као и део предмета набавке који ће извршити преко подизвођача. Ништа од овога није испоштовано, мада то закон изричито захтева.

Можда најгоре од свега је то што је „Либертас” ДОО, преко противзаконито ангажованих подизвођача, почео да обавља услугу јавног превоза у Пожеги БЕЗ ЗАКЉУЧЕНОГ УГОВОРА са општином. Општина Пожега је фирми „Либертас” ДОО цео посао поверила на основу закљученог оквирног споразума који не представља типичан облигационоправни уговор, те самим тим ни извор права, па се поставља питање – НА ОСНОВУ ЧЕГА ФИРМА „ЛИБЕРТАС„ ДОО ПРЕВОЗИ ПУТНИКЕ У ПОЖЕГИ?

Иницијатива за Пожегу ће пријавити надлежним инспекцијама и установама све незаконитости у поступку ове јавне набавке, која се очигледно спроводи по већ опробаном рецепту корумпираних општинских челника, на челу са председником општине, Миланом Божићем.

2 коментара. Leave new

  • Samo vi kvarite ovaj prevoz. Mnogima je olaksan put do posla, skole… Ima ljudi koji su pre besplatnog prevoza trosili po 8000 dinara mesecno da bi radnim danima isli na posao, u skolu.. i jos da se vrate kuci sa pomenutih mesta. Jos sad je siguran prevoz i ljudi koji zive u selima pozeske opstine ne moraju svakodnevno da obavestavaju takstiste po ceni karte da ce putovati njihovim vozilima.

    Одговори
  • Draga Jelena,
    Nadam se da nisi od pojedinaca,ugivoraca-komentatora,sto se sramote za jedan sendvic…Sve za prevoz je bila medijiska kampanja,niko vise nista ne zna o tom prevozu,pohlepni privatnici i dalje naplacuju,ako im skrenes paznju na besplatan prevoz,nadju se uvredjeni…znaci otimacina ali dupla!Sto se tice medicinskih radnika,oduzeta im je naknada za prevoz,da bi na ime toga isli besplatnim seoskom linijom,koja je u pocetku kasnila,umeto da uvedu direktnu liniju iz grda za bolnicu tacno kada se menjaju smene!Naposletku ne moraju taksijem,svi danas imaju bar jedan auto kuci,masa dva,tri…zasto se ne dogovore i tako naprave kolegijalnost,jedne sedmice jedan,druge drugi da vozi…onaj koji nema vozilo,neka ucestvuje novcem!Da se razumemo,ovo je pokusaj kopiranja Palme,samo su zaboravili da kupe jednog majmuna da stave u kavez,koji ce da zabavlja jadan narod,dok oni grebu,ne bi li ostali gladni i zakrpili kredite,kojim su upropastili drzavne firme!

    Одговори

Оставите одговор на Dragan Одустани од одговора

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Fill out this field
Fill out this field
Молимо вас да унесете ваљану адресу е-поште.

Изборник